1e dag! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Kristel Breggeman - WaarBenJij.nu 1e dag! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Kristel Breggeman - WaarBenJij.nu

1e dag!

Door: kris240685

Blijf op de hoogte en volg Kristel

18 September 2011 | Ghana, Accra

Zo na een goede vlucht ben ik gisteravond aangekomen in Accra.
Bij aankomst bij pinkhostel sliep ik op een kamer met 4 andere vrijwilligers 2 engelse en meisje uit duitsland en sandra uit nederland!
Na lekker geslapen te hebben zijn we na een geweldig ontbijt :) op pad gegaan!
Voordat we wilde vertrekken was er een ghanese jongen die ons graag de weg wilde wijzen nou daar hadden we niet zo zin in maar ja op aandringen...gelukkig maar achteraf want:
We hadden zelf uit een boekje uitgezocht naar jamson town!
Daar kon je gebouwen bekijken en een beetje cultuur snuiven.........nou dat heb ik geweten ik was maar al te blij met onze ghanees Don d.
We kwamen met de tro tro aan in het armste gebied van accra. Dat was al een behoorlijke cultuurshock, maar als kristel zich eerst goed had voor bereid en wat had gelezen over dat gebied dan kom je er daar achter dat blanken daar niet echt welkom zijn i.v.m geschiedenis! het was een behoorlijke ongemakkelijke situatie die ik niet meer mee hoop te maken!

Dus na een uur zijn we snel weg gegaan en hebben we lekker genoten op het strand labadi beach!
en wel ja lekker verbrand.......

Vervolgens heeft don d ons mee genomen naar een weeshuis waar we kleine kindjes vast mochten houden helemaal geweldig! Het is dat mijn koffer te klein is en in het ruim te koud anders had ik er een mee genomen!

Dus na deze dag al enorm veel gezien en een hele ervaring rijker!

Morgen start de orientatie week zo lekker eten en optijd naar bed!

Tot volgende keer!

xxxx

PS: mam heb je me sms nog ontvangen met mn telefoonnummer!
maar

  • 18 September 2011 - 17:33

    Fanina:

    He meid, fijn om te horen dat je al een goed begin hebt gehad!
    Ben benieuwd naar je andere ervaringen, ik ga het op de voet volgen hoor ;-)
    Groetjes!

  • 18 September 2011 - 17:57

    Leo &anette:

    Altijd handig zo'n gids in een onbekend gebied. En Kris, ik wil wel ooit op een kindje van je passen, maar niks Afrikaans jA!!!
    Geniet maar heerlijk van dekomende week en laat alles maar rustig op je inwerken.
    Tja, soms best handig je een beetje voor bereiden..............

    Slaap lekker, dikke kus.

  • 18 September 2011 - 18:47

    :

    Haha, inderdaad een geweldig ontbijt :-)

  • 18 September 2011 - 19:59

    Sandra:

    Het zussie,
    Je boft maar met zo'n gids:-), hier moet ik het met de TomTom doen...
    Het ontbijt wat wij hebben is dan wel weer overheerlijk!
    Geniet maar lekker en ik lees je verhalen wel!
    Xxx San

  • 18 September 2011 - 20:31

    Laura Melenhorst:

    Wat leuk dat je een site gaat bijhouden! Heel veel plezier en ik ga je verhalen volgen! X laura

  • 19 September 2011 - 06:42

    Jos Hamelink:

    Kristel, goedenmorgen, wake up in Ghana..... op goede matras gelegen?
    Beetje geslapen zonder de mosqito"s. Veel succes vandaag en geniet ervan. Ik lees het wel op je blog. Enjoy!

  • 19 September 2011 - 11:10

    Esther Van Hilst:

    Hey vriendinnetje, Hoeist daar? volgens mij valt het nog best mee,zo aan je ontbijtje en gids te zien :)
    Ik volg je op de voet hoor! Aan je foto's te zien is het echt helemaal jouw ding :). Nou meid nog veel plezier en geniet er van.

    Dikke kussss Es xoxo

  • 19 September 2011 - 11:28

    Kim :

    Hai meis ik las dat je een goede vlucht had gehad dat is altijd fijn ik ga je reisverslagen op de voet volgen. Ik wens je heel veel suc6 daar en geniet ervan dikke kus en lieve groetjes Kim. Muilenburg

  • 19 September 2011 - 17:41

    Anetteleo :

    leuke foto's Meisje.
    Van je ontbijt moet je het maar hebben, of bwn je voorzichtig begonnen??

    Tot horens, dikke kus

  • 22 September 2011 - 15:20

    Rita En Sebas:

    Ha Kris, hoe gaat het? Is het een beetje uit te houden? Hoe is de cultuurshock?

    Enne...hoe is het eten?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis!!

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2011

bijzondere dag!

09 Oktober 2011

Nog 1 week

03 Oktober 2011

ST Dominics hospital!

01 Oktober 2011

Akwatia!

28 September 2011

OBRUNI KRISTEL
Kristel

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 24075

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 01 Februari 2017

ARUBA here i come!!

17 September 2011 - 17 Oktober 2011

Mijn eerste reis!!

Landen bezocht: