ST Dominics hospital! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Kristel Breggeman - WaarBenJij.nu ST Dominics hospital! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Kristel Breggeman - WaarBenJij.nu

ST Dominics hospital!

Door: kris240685

Blijf op de hoogte en volg Kristel

03 Oktober 2011 | Ghana, Accra

Yes vandaag eindelijk begonnen in het ziekenhuis. Het zou er nog om liggen vandaag of morgen maar gelukkig mocht ik starten: emergencey ward!
Om 08.00 kwam in binnen in mn groene apen pakkie :) pfffff en het was veel te warm natuurlijk.

Maar ik werd gelukkig warm onthaald door het personeel zo aardig en vrolijk helemaal super..
Het is toch wel heel bijzondere ervaring om dit mee te mogen maken.
Het werk is hier onder hele slechte omstandigheden.
weinig materialen , geen monitoor, slechte hygiene een hoop kakkerlakken op de grond en ga maar door!
Het ergste is de armoede GEEN geld geen behandeling. Als je de patienten ziet dan breekt je hart het is zo iets kleins wat we in nederland of in europa op zouden kunnen lossen.
De communicatie gaat wat moeilijk omdat de meeste patienten TWI praten.
Artsen en verpleegkundige spreken en schrijven engels.

Gelukkig ben ik over mijn cultuurschok heen en gaat dit zeker 2 leuke weken worden!

Iedereen: personeel en de patienten en familie zijn je zo dankbaar dat je komt helpen!

Helemaal super!

Tot de volgende blog!!

• 03 Oktober 2011 - 18:28

Geert Vissers:

Hallo,

Ik zie dat je een reis aan het maken bent door Ghana. Ziet er super uit! Ik hoop dat jij mij met iets zou kunnen helpen.
    Ik ben een student aan de Hogeschool Inholland en volg nu een minor Community Based Tourism. Het project wat wij nu aan het doen zijn gaat over Ghana . Een gedeelte van ons onderzoek is om er achter te komen wat het beeld is wat mensen van Ghana hebben.
    Aangezien jij nu in Ghana zit ben je de perfecte kandidaat om ons helpen met het onderzoek. Wij zouden graag een aantal vragen stellen met betrekking tot Ghana.
    Hopelijk wil je ons helpen. Het zijn 18 vragen en het beantwoorden zal zo’n 10 minuten in beslag nemen. De vragen staan in het engels, maar mogen in het Nederlands beantwoord worden. De vragen inclusief antwoord kun je terug sturen naar 474205@student.inholland.nl

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,

Geert

1. Gender male/female

2. Age

3. Residence

4. What is your profession?

5. What is your home situation?
    - single
    - married, no children
    - married, young child(ren)
    - married, empty nest

6. How many times have you been to Ghana?

7. Did you visit the city or the villages in the North/South?

8. What kind of holiday/trip did you book mostly? like:
    - luxury (5-star hotel etc.)
    - basic
    - community based tourism (staying at a local family)
    - etc.

9. What kind of holiday/trip did you mostly use? like:
    - volunteer work
    - for work
    - holiday all-in deal
    - holiday organized by myself
    - etc.

10. Why did you choose to go to Ghana? What was the main reason?

11. What were your expectations of Ghana before your visit? like: -poor, - developed, -good infrastructure etc.

12. Did those expectations come out? If not, what were the differences?

13. Did you have/Do you have any preconceived opinions about Ghana? If yes, what are they?

14. During this holiday/trip, what were the positive/negative aspects in Ghana?

15. What do you think should be improved (based on those (negative) experiences etc.)?

16. Would you visit Ghana again in the future?

17. Would you recommend Ghana to others? Explain

18. Have you ever heard of the Meet Africa Foundation? If yes, what can you tell us about it?

If you would like to add anything, feel free to do.

• 03 Oktober 2011 - 18:32

Marjan En Frits:

Geweldig meid, dat je over de eerste schok heen bent. Het is natuurlijk wel wennen. Wat hier heel normaal is en snel opgelost kan worden is daar een groot probleem. Ach je komt zeker met heel veel (geestelijke) bagage terug en als je dit meegemaakt heb kijk je toch anders tegen de wereld aan.
    Blijf genieten hoor.

• 03 Oktober 2011 - 20:06

Gabrielle:

Hey Meis

Dan besef je pas goed hoed luxe wij het in nederland hebben als ik dit zo lees. En idd je bent dadelijkt een creatief persoon die in het vlietland niets meer nodig heeft van apparatuur :) groetjes en geniet nog van je groene apenpakje entwee weken werk.

xxx Gabriëlle

• 03 Oktober 2011 - 21:38

100% Mike:

he he, ein-de-lijk echt resultaat van je werk, want zonder monitor maar met kijken, luisteren en voelen kom je al heeeeeeel ver. Ik ben zo supertrots op je en voel de onmacht die je beschrijft. We hebben het hier in NL echt goed, misschien wel te goed??

Pas op je zelf en heb plezier!

xxx

• 04 Oktober 2011 - 07:53

Jettie:

Kris, gelukkig weet ik dat je een hoge pijngrens hebt (haha), dus jij kunt alles aan in Ghana. Vind het erg leuk om je Afrikaanse avonturen te lezen!

• 04 Oktober 2011 - 10:40

Elma Versluis:

Hoi Kristel,
    Jemig wat leuk om je verslag te lezen. Wat die reis nu al voor je doet en aan inzicht geeft. Dat het in 'een andere wereld' allemaal zo heel anders gaat. Moet een hele aparte ervaring zijn. Geniet met volle teugen en hou alle gevoelens zo lang mogelijk vast. Dat blijft bij je voor de rest van je leven, dat wat je nu aan het ervaren bent. En kan nooit iemand je meer afnemen. Later hoef je geen spijt te hebben van dit besluit. Nooit spijt hebben van dingen die je hebt gedaan, enkel alleen van de dingen die je niet hebt gedaan.
    Hele fijne tijd nog en nogmaals, geniet met volle teugen

• 04 Oktober 2011 - 11:05

Dinie:

Hey Kristel,
    Leuk hoor al die verslagen, foto's en filmpjes. Heel herkenbaar (voor mij dan)
    Veel plezier daar nog! Maar doe wel voorzichtig ok?! Kus X :)

• 04 Oktober 2011 - 11:14

Peukie:

Heej,
    Zo te horen alles goed en gelukkig alles naar verwachting, leer je en zie je veel en heb je top tijd! Ondanks de blog en de foto's kun je je er geen voorstelling van maken, je beseft je wel weer dat we gelukkig mogen zijn met alle facaliteiten hier en take nothing for granted!
    Geniet ervan xxx

• 04 Oktober 2011 - 17:58

Anette:

hoi, meisje

Kijk je uit dat je geen nieuwe huisdieren mee naar huis neemt.
    Je hebt een prachtige missie te gaan de komende 2 weken, doe je best en neem alle ervaringen met je mee.
    Voor je het weet sta je weer in dit drukke Nederland en ga je weer in de westerse flow mee.

Beginnen we mee in de sauna, dikke kus.

• 04 Oktober 2011 - 19:36

Astrid:

Hoi Kris,
    Ik geniet van je verhalen en je foto s.
    Zal een bijzondere ervaring zijn en je ws je hele leven bijblijven.
    Heel veel succes.

• 06 Oktober 2011 - 14:34

Rita En Sebas:

Wat bijzonder dat de mensen daar zo dankbaar zijn voor het werk dat je eigenlijk maar kort doet. Moeilijk hoor om met zulke beperkte middelen te moeten werken. En wij maar klagen.........