Akwatia! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Kristel Breggeman - WaarBenJij.nu Akwatia! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Kristel Breggeman - WaarBenJij.nu

Akwatia!

Door: kris240685

Blijf op de hoogte en volg Kristel

01 Oktober 2011 | Ghana, Accra

Donderdag was ons afscheids diner bij mama MINA jeetje was weer super eten en gezellig!
Volgende dag zou dan onze dag beginnen vanaf 05.30 tot 11.30 in de bus gezeten naar Akwatia!
Daar eenmaal aangekomen was ik toch wel erg geschrokken van de omstandigheden hoe ze hier leven!
Dit was toch wel ff andere koek dan in Accra.
IK heb gelukkig een super gezin met wat andere vrijwiligers.
het gezin heeft een weeshuis en een klein winkeltje voor het huis!
Dus iedere dag een drukke boel met de kinderen!
Veder heb ik een mooie kamner voor mij alleen en volgende week komt er nog iemand bij.
Nu ik er een dag ben weet ik een klein beetje hoe het werkt:
- ontbijt mag wanneer je kan en tijd heb...
- vroeg wakker want vaders zet om 06.00 muziek hard aan in de shop!
- 'douche' zeg maar met een kommetje water over je heen gooien!
- WC moet je met een emmer water doorspoelen + de vliegen
- smiddags en savonds warme maaltijd!
- savonds vroeg naar bed omdat het al om 06.00 pikke donker is
- heel de dag krijg ik van iedereen op straat obruni obruni!
- internet is op 20 min loopafstand
- ziekenhuis 45 min (dus geen 5)

Gelukkig ben ik vandaag een beetje vd cultuurschok bekomen!
Ik wil in iedergeval jettie en maat super bedanken voor de poster helemaal te gek! Het doet me weer ff goed en nee nog geen vlietland voor mijn maar ST DOMINICS hospital!

Vandaag een korte en kleine rondleiding gehad in het ziekenhuis.
Pfffff wel armoe hoor jeetje vieze bedden, oude instrumenten en verschillende locaties van afdelingen.
Mannen en vrouwen gescheiden van elkaar.
Buiten bedelen de zieken mensen om voedsel geen geld geen hulp!
Spannend maandag gaan we aan de slag!

Ik probeer nu iedere dag of om de dag mijn blog bij te houden!!

xxx

  • 02 Oktober 2011 - 07:45

    Jil:

    Trots op je hoor. Wel even shocking he, je wordt met je neus op de feiten gedrukt. xxx

  • 02 Oktober 2011 - 08:06

    :

    Succes daar in het ziekenhuis! Enne Obuni... ik vind je pretty fly for a white guy! :-) x

  • 02 Oktober 2011 - 16:07

    Rita En Sebas:

    Ja, je bent nu echt een andere[ arme] wereld gestapt, best heftig.Vooral het feit dat je mensen die geen geld hebben niet kunt helpen, shocking.
    Nou, meid, het echte werk komt eraan. Hou je taai. Tot snel xxxxx

  • 03 Oktober 2011 - 09:28

    100% Mike:

    Zo, en ook video erbij!!! Gaaf!!! Ja, wat hebben we gelachen toen we die poster voor je maakten. Echt tot bijna in de broek toe.

    Je hebt het best naar je zin he? We leven met je mee!!!

  • 03 Oktober 2011 - 15:21

    Jos Hamelink:

    Ja Kristel, je bent nu in het andere Afrika.Wat zal je eerste douche thuis weer lekker zijn, wat zal je gaan genieten van de kleine dingen hier in nederland.Wij hebben het best wel goed in ons landje.Toch zijn de mensen in Afrika heel gastvrij,toch? Je zal wel veel bekijks hebben als blanke, mij noemden ze altijd "Oibo".Kristel, ik ben ook in ziekenhuis geweest daar, net ff anders he? Hygiene ff wat minder hahahaha. Geniet van je avontuur en ik blijf je volgen, vind het heel leuk. Doei.

  • 05 Oktober 2011 - 10:09

    Lotte Abena:

    hoi kristel,
    wat toevallig ik ga ook werken in st. dominic hospital over een week. Misschien kom ik je tegen. Groetjes lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis!!

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2011

bijzondere dag!

09 Oktober 2011

Nog 1 week

03 Oktober 2011

ST Dominics hospital!

01 Oktober 2011

Akwatia!

28 September 2011

OBRUNI KRISTEL
Kristel

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 24073

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 01 Februari 2017

ARUBA here i come!!

17 September 2011 - 17 Oktober 2011

Mijn eerste reis!!

Landen bezocht: