bijzondere dag! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Kristel Breggeman - WaarBenJij.nu bijzondere dag! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Kristel Breggeman - WaarBenJij.nu

bijzondere dag!

Door: kris240685

Blijf op de hoogte en volg Kristel

11 Oktober 2011 | Ghana, Accra

jeetje dit was me dag wel!
Ik was vandaag in de veronderstelling dat ik een dag mee zou lopen op de OK... maar ze waren het ff vergeten misschien morgen.
Dat is echt wel een beetje afrikaans misschien morgen of de dag erna....
Ik had vandaag een super casus> een vrouw 6 maanden zwanger en zou bloed verloren hebben... laat dat bloed nou vruchtwater zijn dus die vrouw had hartstikke weeeen maar niemand gaf er lucht aan alleen ik en bracht die vrouw naar een bed.
ze gaf een harde gil en daar was dan de baby in mijn handen :) ik weet alleen dat ik heb geroepen help!!!!
Hahaha was helemaal super kind zag er niet bepaald als 6 maanden uit....helemaal gezond en wel een jongen.
Maar daarna moest ik helaas ook een kind reanimeren van 4 jaar wat helaas niet goed afliep!
je staat machteloos en kan niet veel doen dan alleen BLS.
Was wel een bijzondere en zware dag!

Ik ben toch altijd weer super blij en dankbaar dat ik in nederland woon en weet dat ik goede zorg kan bieden aan de patienten.
Het is bizar dat kinderen moeten sterven aan iets waar wij ze makkelijk mee kunnen helpen! Maar door gebrek aan kundigheid, geen materialen sterven hier ontzettend veel kinderen :<

Zo zie je maar weer leven en dood staat dicht naast elkaar...

  • 11 Oktober 2011 - 15:34

    Esther En Sven:

    jeetje wat bijzonder!!!

  • 11 Oktober 2011 - 16:03

    Saskia:

    Kirstel, dat is wel een verhaal... mooi en aangrijpend. goed om te weten dat we veel hebben om dankbaar voor te zijn!.... Heet het mannetje nu Chris?

    Groetjes Saskia

  • 11 Oktober 2011 - 17:16

    Papa:

    Hoi lieverd ja dan hebben wij het maar goed ,ondanks klagen wij toch, maar weten niet dat het allemaal nog veel erger kan ? nog even en je ben weer bij ons gr Pa & Petra en Jordi xxx

  • 11 Oktober 2011 - 18:14

    Gabrielle:

    Hoi Meis,

    Echt weer wat voor jou om dit mee te maken maar wel een bijzonder aparte dag. Nou meis geniet nog van je laatste daagjes in ghana en kleed je goed aan als je terug komt naar het koude kikker land.

    xxx Gabriëlle ps zie snel

  • 11 Oktober 2011 - 19:56

    Jits:

    Jemig Kris wat een dag.
    Ja dan sta je weer met beide benen op de grond.

    Tot snel kanjer!!!!!!
    Jits

  • 11 Oktober 2011 - 21:22

    Jil:

    Een dag die je niet meer zal vergeten, meis. Het bijzonder kostbare van het begin van een nieuw leven en het einde van een leven dat nog eigenlijk nog niet eens echt begonnen was.
    Geniet van de laatste daagjes daar!! Fijn dat je bijna weer een beetje in de buurt bent hoor!! Kus

  • 11 Oktober 2011 - 21:55

    100% Mike:

    Kind wat een dag!!! En inderdaad: hier maar zeuren...

    genieten nog hoor, die laatste dagen!!!

    xxx

    Mike

  • 12 Oktober 2011 - 19:14

    Marjan En Frits:

    Hoi chrissie, wat een belevenissen zeg. Het is cliche maar wel waar wat je zegt, leven en dood staan heel dicht bij elkaar. Hier in Nederland en in heel west europa wordt dat wel eens vergeten. En dat je dat dan op een dag mee moet maken (of is het mogen meemaken). Het maakt je wel dankbaar dat wij het in Nederland zo goed hebben. Je relativerings-vermogen wordt wel op de proef gesteld. Geniet van alles wat je meemaakt, goed of minder goed, het maakt je een rijker mens.
    Tot gauw. Liefs Marjan en Frits.

  • 12 Oktober 2011 - 20:11

    Anetteleo :

    hoi, meisje

    dat is toch maar allemaal wat, gelukkig ken ik je goed genoeg om te weten dat je het allemaal kan handelen.
    Ben apetrots op je!!!!!!

    dikke kus en zie je gauw.

  • 13 Oktober 2011 - 15:01

    Fanina:

    Jeetje, wat een verhalen weer!
    Ik betrap me erop dat ik elke keer mijn mail check om te kijken of je nog wat hebt geschreven, hahahahaha!

    Geweldig hoor, dat je het hebt gedaan allemaal! Ik vind het TOP!

    Nog even genieten en dan weer....... BACH HOME :-)

    Tot snel!

    Fanina

  • 15 Oktober 2011 - 15:01

    Kim:

    Hallo lieverd
    In 1 woord RESPECT!!!! Lieve krissie ik wens je een veilige vlucht terug en laat weten wanneer je zin heb om weer eens lekker te gaan eten en natuurlijk om bij te kletsen haha nou meissie doe rustig aan en we spreken elkaar nou meis dikke knuffel en kus

  • 15 Oktober 2011 - 17:00

    100% Mike:

    Kijk ze nou toch lekker tekenen!!!

  • 16 Oktober 2011 - 19:47

    Jos Hamelink:

    Jeetje Kristel, wat een verslag vandaag. Wat bijzonder dat je hebt geholpen met de geboorte van de baby. Als het een meisje was geweest heette ze nu Kristel, de jongen heet nu Cris? Ja, ik snap dat je blij bent met alle mogelijkheden in Nederland als verpleegkundige.Het ontbreekt er daar nog aan, jij kent het verschil nu heel goed en hoe rijk wij eigenlijk zijn. Welkom thuis. Ik spreek je hopelijk snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis!!

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2011

bijzondere dag!

09 Oktober 2011

Nog 1 week

03 Oktober 2011

ST Dominics hospital!

01 Oktober 2011

Akwatia!

28 September 2011

OBRUNI KRISTEL
Kristel

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 972
Totaal aantal bezoekers 24072

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 01 Februari 2017

ARUBA here i come!!

17 September 2011 - 17 Oktober 2011

Mijn eerste reis!!

Landen bezocht: