Bon bini ARUBA - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Kristel Breggeman - WaarBenJij.nu Bon bini ARUBA - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Kristel Breggeman - WaarBenJij.nu

Bon bini ARUBA

Blijf op de hoogte en volg Kristel

06 November 2016 | Aruba, Aruba

Bon bini ARUBA

Lieve mensen,

Zo hier mijn eerste verslag wat is deze week snel gegaan!
Mijn vertrek thuis vond ik best moeilijk mijn lieve beestjes 3 maanden achterlaten dus de eerste tranen waren er al vroeg
Daarna afscheid van m'n lieve moeder, Rob en maddie en weer kwamen de tranen ( wat een jankert en ik kies hier nog zelf voor ook!) De douane door begon mijn reis en kon ik weer lachen afscheid nemen is niet mijn sterkste kant..
Na een vlucht van 12 uur met een tussenstop op bonaire kwam ik aan op vliegveld van Aruba om 18.00 arubaanse tijd ( 5 uur tijdsverschil met nl) en daar stond Mieke die was al een maand eerder aangekomen en gestart met werken in het ziekenhuis. Ik had met haar in nl al contact.
Super fijn mieke bracht mij naar het appartement complex waar de rest van medewerkers van ziekenhuis ook verblijven! Aankomst in mijn appartement had Rianne (collega ambulance) voor mij boodschappen gehaald super lief.
Volgende dag was ik super vroeg wakker ( vroeg is 05.00 ) in ieder geval op tijd om mij te melden in het ziekenhuis om 11.00 bij p&o. Ik mocht weer opnieuw papieren ondertekenen, ziekenhuis pas aanvragen, medische keuring, thorax foto...en een korte rondleiding op de SEH! Toch wel lekker dat iedereen hier ook nederlands praat deze dag afgesloten met een drankje op het strand heerlijk. Gelukkig hoefde ik pas 1 november te beginnen en kon ik al heerlijk genieten op de mooie stranden van Aruba.

1november was de dag dat ik mij mocht melden op de SEH om 06.50 ik ben gestart met Jennifer die mij in een snel trein alles heeft uitgelegd en nee ik wist niet gelijk alles maar wat mij is bij gebleven uitleg: crashkar iedere dag op hoeveelheid checken, maar vaak mist er iets in de kar en bij een keer gebruik word hij pas de dag erna weer gecheckt , beademingsapparaat ja die werkt niet goed dus we weten niet er mee te werken ( hahah) triage geweldig verpleegkundige mogen patiënt weg sturen met advies naar huisarts patiënten gaan allemaal terug wachtkamer in na triage. Triage word in het computersysteem vast gelegd rest gaat op papier. Wat het verschil is met Nederland is dat hier alle patiënten niks hebben totdat het tegendeel bewezen is! In nederland heeft de patiënt alles totdat het tegendeel bewezen is. Hier doen ze niet aan over diagnostiek heerlijk
Nu een week verder ga ik al redelijk mee in de flow van de afdeling!
Buiten mij werk om heb ik vakantie geweldig mooi weer rond de 35 graden
weinig wind, mooie stranden, lekker zwembad.
Het leven op Aruba is niet goedkoop de mensen zelf kopen geen kleding hier maar vliegen vaak over naar miami, plusmartken zij erg duur, uiteten gaan is ook niet dagelijks mogelijk dus dan maar koken...
Van de week voor het eerst bij manchebo beach lesje yoga gedaan, morgen opzoek naar sportschool want een beetje beweging kan geen kwaad

Ow ja Hot nieuws van de week bij mooi strand haai in zicht dat komt doordat de wind anders is gaan staan, stroming anders is..... dus ik denk nog wel even na als ik zee in ga

Ik ben super blij met de media van tegenwoordig skype, WhatsApp Facebook je bent ver weg maar ook dichtbij
ik ga jullie snel weer bijpraten over mijn belevenissen op Aruba

Voor nu zeg ik, Ayo Te desques


  • 06 November 2016 - 08:36

    Esther Van Den Oever:

    Lieve kris❤️,

    Wat fijn dat het zo goed gaat en wat leuk om je zo te kunnen volgen!

    Ik ben super trots op hoe je het allemaal doet! Met recht een POWERVROUW!!!
    Je blog is super leuk geschreven en ik kan dan ook niet wachten op de volgende :)

    Ik mis je en we Skypen

  • 06 November 2016 - 08:50

    Petra:

    Hi Kris,
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin, gelukkig :-)
    En qua temperatuur ben ik jaloers op je hoor, hier storm en regen en 10 graden...
    Dus geniet na je werk ook van het lekkere weer en de mooie omgeving!
    Groetjes
    Petra

  • 06 November 2016 - 09:26

    Jildou :

    Ha stoer wijf, wat fijn in je zo een beetje bij te kunnen houden. Gek dat je zo ver weg bent. Niet ff zomaar bakkie doen. Goed om verschillen in zorg te zien. Al zal dat niet altijd makkelijk zijn. Little jealous op alle zonneschijn die je pikt daar... De herfst heeft Brielle echt gevonden. Geniet meis, van je avontuur daar. Zoooo giga trots op m'n lieve vriendinnetje!!
    Kusss

  • 06 November 2016 - 12:39

    Tilly Vermeulen:

    Hi Kris,
    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt daar. Was vorig jaar zelf op Bonaire, dus kan een beetje begrijpen hoe je het daar ervaart. Veel plezier en leuk om je verslag te lezen.
    Groetjes.

  • 06 November 2016 - 16:51

    Anette:

    Hoi, Kris

    Zo te zien gaat het daar prima, geniet er lekker van!

    Groetjes, Anette

  • 07 November 2016 - 20:34

    Dinie Broere:

    Leuk Krissie!! heerlijk om te lezen. X

  • 11 November 2016 - 14:22

    Alie:

    Ha Kristel,
    Leuk om te lezen en op de foto's te volgen wat je meemaakt. Hier gaat alles zijn gangetje. Je schrijft gezellig. Veel plezier daar. Hoeveel uur werk je achter elkaar? Krijg je ook nachtdiensten? Gr. Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Kristel

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 24059

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 01 Februari 2017

ARUBA here i come!!

17 September 2011 - 17 Oktober 2011

Mijn eerste reis!!

Landen bezocht: